آشنایی با مهمترین عوارض اسلیو معده

۴ بازديد

عوارض اسلیو معده که ممکن است طی چند روز یا حتی چند ماه پس از جراحی رخ دهد و باعث پشیمانی بعد از اسلیو معده شود شامل موارد زیر است:

عوارض حین جراحی

نشت محتویات معده، خونریزی و فیستول و از شایع ترین عوارض حین و بعد از عمل اسلیو است که این عوارض تنها در صورت عدم تبحر جراح رخ می دهد.

عوارض اولیه

از جمله شایع ترین عوارضی که بیماران ممکن است در روزهای اولیه عمل اسلیو تجربه کنند عبارتند از خونریزی، عفونت زخم، تحلیل عضلات، نفخ، اسهال و گرگرفتگی. از جمله سایر عوارض اولیه اسلیو عبارتند از:

  • آمبولی ریه
  • ضعف بدن

عوارض جانبی بعد از جراحی

  • حالت تهوع
  • سوء هاضمه
  • اسهال
  • افتادگی پوست

عوارض طولانی مدت عمل اسلیو معده

عوارض طولانی مدت عمل اسلیو ممکن است بعد از چند ماه یا حتی چند سال بعد از جراحی نمود پیدا کند که از جمله این عوارض عبارتند از:

عدم تحمل غذایی

پس از اینکه جراح لاغری معده را کوچک می کند به دلیل اینکه مقدار غذای مصرفی بیمار کاهش پیدا می کند این امر ممکن است باعث ایجاد مشکل در هضم برخی غذاها مانند گوشت قرمز، نان، برنج و ماکارونی شود.

سوء تغذیه

سوء تغذیه ممکن است سال ها پس از جراحی ظاهر شود. برخی از بیماران اسلیوی به دلیل کاهش کالری مصرفی، مواد مغذی کافی مصرف نمی کنند (به ویژه اگر دچار مشکلاتی مثل اسهال یا حالت تهوع شوند) که این مشکل در طولانی مدت باعث سوء تغذیه می شود. در این حالت ممکن است پزشک مصرف ویتامین ها و مکمل ها را پیشنهاد کند.

افزایش مجدد وزن

در صورتی که بعد از گذشت مدت زمانی دست از رژیم غذایی سالم بکشید و حجم غذای مصرفی خود را اضافه کنید، معده مجدد کشیده می شود و ممکن است مجددا دچار افزایش وزن شوید.

زخم معده

زخم معده بعد از اسلیو ممکن است ماه ها یا حتی سال ها بعد بروز پیدا کند که از جمله علائم آن درد معده، مدفوع تیره یا قیری رنگ و خون در استفراغ است.

رفلاکس اسید معده

سوزش سر دل و رفلاکس اسید معده یکی از عوارض شایع عمل اسلیو است که معمولا یک سال پس از جراحی ظاهر می شود. از جمله علائم رفلاکس معده می توان به نفخ، ناراحتی معده و احساس سیری اشاره کرد.

سنگ کیسه صفرا

سنگ کیسه صفرا اصولا 18 ماه پس از جراحی اسلیو نمود پیدا می کند که می تواند با جراحی این سنگ را خارج کرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.