رژیم پالئو چیست؟

مطالب پزشكي سلامتي

رژیم پالئو چیست؟

۳ بازديد

این رژیم رژیمی است که بر اساس نحوه تغذیه انسان‌ های اولیه در دوره‌ی سنگی باستان الهام گرفته شده است. این رژیم غذایی فرض می ‌کند که طبقه‌ بندی اصلی انسان‌ ها در این دوره، شکارچیان جمع‌ کننده بودند و غذایشان از منابع طبیعی مانند گوشت، ماهی، میوه‌ ها، سبزیجات و میوه‌ های خشک، تخم مرغ و آجیل‌ ها تشکیل می‌ شود.

فواید رژیم پالئو چیست؟

برخی از مهم ترین فواید رژیم پالئو عبارتند از:

کاهش وزن

یکی از مهم ترین فواید این رژیم غذایی کاهش وزن و لاغری می باشد. طبق تحقیقاتی که درباره این رژیم انجام گرفت، به مدت 3 هفته از 14 فرد خواسته شد تا این رژیم را بگیرند. و در نتیجه افرادی که از این رژیم پیروی کرده بودند حدود 2 الی 3 کیلو گرم کاهش وزن داشتند.

همچنین طبق تحقیقات دیگر از 13 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 خواسته شد تا این رژیم را بگیرند و بعد از اتمام دوره افراد علاوه بر کاهش وزن دیابت شان کاهش پیدا کرده بود.

مدیریت دیابت

این رژیم تاثیرات زیادی در بهبود دیابت نوع دو می گذارد. همچنین طبق تحقیقات انجام گرفته به این نتیجه رسیده اند که این رژیم غذایی باعث کاهش توده چربی، قند خون و فشار خون می گردد. این عوامل همگی باعث کاهش بیماری های قلبی و عروقی می شوند.

کاهش فشار خون

یکی از عوامل مهم در کاهش بیماری های قلبی و عروقی پایین آمدن فشار خون می باشد که این رژیم باعث این امر می گردد.

معایب رژیم پالئو چیست؟

اگر این رژیم را به صورت دلخواه و بدون مشورت با یک کارشناس بگیرید ممکن است بسیاری از مشکلات  به سراغتان بیاید. در این رژیم بعضی از مواد غذایی مانند حبوبات، لبنیات و غلات حذف می شوند.

 حبوبات شامل مقادیر زیادی از فیبر، پروتئین، آهن، روی و مس می باشند. همچنین لبنیات شامل مقادیر زیادی از کلسیم می باشد که  با حذف آن ها بدن دچار کمبود کلسیم می شود.

بنابر مطالب ذکر شده با حذف غلات و لبنیات شما در معرض مشکلاتی مثل پوکی استخوان و کمبود کلسیم قرار می گیرید.

برای کسانی که رژیم گیاه خواری می گیرند لوبیا یکی از منابع اصلی پروتئین می باشد در نتیجه رژیم غارنشینی انتخاب مناسبی برای کسانی که وگان را دنبال می کنند نمی باشد.

در واقع خوردن آجیل و سبزیجات و مواد غذایی که دارای فیبر هستند در این رژیم افزایش پیدا می کند که این موضوع از محبوبیت این رژیم کم می کند. زیرا این سبک غذایی به علت اینکه بسیار ملین هستند باعث نفخ معده و ناراحتی معده می شود.

منیع: healthyrecipe.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.