رژیم غذایی سوئدی چیست؟

مطالب پزشكي سلامتي

رژیم غذایی سوئدی چیست؟

۹ بازديد

یکی از رژیم های پر طرفدار و معروف دنیا رژیم سوئدی است. یکی از ویژگی های این رژیم کاهش وزن ساده در مدت زمان اندک می باشد.

پیشینه این رژیم هیچ ربطی به کشور سوئد ندارد و فقط توسط چند کارشناس تغذیه که سوئدی بودند این رژیم شکل گرفته است.

مشخصه های این رژیم

طرفداران این رژیم معتقدند این رژیم به دلیل میزان کربوهیدراتی که در خود دارد و میزان بالای پروتئین و چربی خوبی که دارد در کاهش وزن سریع موثر است. این رژیم به سوخت و ساز بدن کمک کرده و پروسه هضم و کاهش اشتها را بهبود بخشیده و باعث لاغری می شود.

یکی از مواردی که باعث شگفتی در این رژیم می شود این است که در این رژیم شما می توانید هر چیزی را بدون محدردیت بخورید و با همه اینها بعد از 2 هفته 7 کیلو وزن کم کنید. البته این نکته را باید ذکر کرد که اگر قصد کاهش وزن دارید باید حواستان به آنچه می خورید و آنچه نمی خورید باشد.

در رژیم سوئدی چه بخوریم؟

مواد غذایی که در این رژیم مصرف می کنیم علاوه بر اینکه میزان کالری مورد نیاز بدن ما را تامین می کنند سرشار از مواد مغذی هستند که برای بدن و سلامتی بسیار مفید هستند.

اقسام گوشت

گوشت گاو، بره، بوقلمون، ماهی و صدف در این رژیم جای دارند اما طریقه پخت آنها این گونه است که باید بخار پز و آب پز شوند.

سبزیجات

در این رژیم شما می توانید از کلم، گل کلم، کلم بروکلی، قارچ، بادمجان، زیتون، اسفناج، هویج، کدو سبز، چغندر، آواکادو استفاده کنید.

لبنیات

همچنین می توانید از ماست یونانی، کره، خامه ترش، پنیر خامه ای و پنیر پر چرب نیز استفاده کنید.

آجیل ها و دانه ها

در این رژیم می توانید از بادام، گردو، فندق، مغز آفتاب گردان و مغز کدو استفاده کنید.

میوه ها

اگر هوس شیرینیجات و یک چیز شیرین کردید بهتر است به سراغ میوه ها بروید زیرا میوه ها در خود قند دارند و هوستان را برطرف می کنند و برایتان مفید هستند و در این رژیم نیز جای دارند.

تخم مرغ

در این رژیم می توانید تخم مرغ را به صورت املت، عسلی، آب پز و سرخ کرده بخورید و اگر تخم مرغ های ارگانیک را انتخاب کنید بهتر است اما از تخم مرغ معمولی هم می توانید استفاده کنید.

شکلات

اگر هوس شکلات کردید می توانید شکلات تلخ 70 درصد یا بالاترش را بخورید.

منبع: healthyrecipe.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.