مزایا و معایب رژیم لاغری دانمارکی

۹ بازديد

امروه انواع مختلفی از رژیم های لاغری وجود دارند که هر کدام با اصول خاصی منجر به کاهش وزن می شوند. یکی از انواع این رژیم ها، رژیم دانمارکی نام دارد که به شما کمک می کند تا در مدت زمان 13 روز بخش زیادی از چربی های خود را بسوزانید. با ما همراه باشید تا درباره این رژیم لاغری بیشتر بدانید.

مزایای رژیم دانمارکی

پیروی از رژیم لاغری دانمارکی دارای مزایایی به شرح زیر می باشد:

افزایش سوخت و ساز بدن

مصرف مواد غذایی ای که در این دوره ۱۳ روزه مجاز هستند، سرعت سوخت‌ و ساز بدن را بالا می‌برند. تخم‌مرغ، گوشت گوساله و مرغ سرشار از پروتئین بوده و به انرژی بیشتری برای بلعیدن و هضم شدن نیاز دارند، از این رو سرعت متابولیسم بدن را بالا برده و سوخت و ساز را افزایش می دهند، به همین علت به غذاهای ترموژنیک معروف هستند.

کاهش سلولیت بافتی

هم‌ زمان با کاهش یافتن وزن بدن میزان سلولیت بافتی هم کمتر می‌شود. سلولیت در واقع چربی انباشته‌ شده در زیر پوست است که بیشتر در ناحیه شکم، ران، پهلوها و باسن دیده می‌شود. چربی زیر پوستی اگر بیشتر از مقدار طبیعی باشد حالتی نازیبا به پوست می بخشد. در رژیم لاغری دانمارکی با سوختن چربی ‌های اضافه، به مرور حجم سلول‌ های چربی کم شده و سلولیت نیز کاهش می یابد.

معایب رژیم دانمارکی

بر اساس نظر بسیاری از پزشکان پیروی از رژیم لاغری دانمارکی روش مناسبی برای کاهش وزن نیست چرا که علاوه بر عوارض بسیاری که دارد نتایج حاصل از آن نیز موقت و ناپایدار می باشد. برخی از عوارض این رژیم لاغری عبارتند از:

آسیب دیدن سیستم متابولیسم بدن

یکی از اصلی ترین معایب این رژیم لاغری کاهش یافتن سرعت سوخت و ساز بدن بعد از پایان دوره رژیم است. 

عدم تعادل در غذاهای موجود در رژیم دانمارکی

از آن جایی که برخی گروه های غذایی در رژیم لاغری دانمارکی به طور کامل حذف شده اند، احتمال بروز کمبود پروتئین و مواد معدنی در طول رژیم بسیار زیاد است و ممکن است عوارض متعددی را در پی داشته باشد.  (اگر کمبود پروتئین دارید می توانید رژیم پروتئین را امتحان کنید.)

تحلیل عضلات

اگرچه محدودیت شدید در مصرف کربوهیدرات می‌ تواند تا حدودی سیستم متابولیسم بدن را به سمت چربی‌ های ذخیره ‌شده در بدن سوق دهد اما اگر رژیم غذایی همچون رژیم دانمارکی بسیار کم‌ کالری باشد و به مقدار کافی از پروتئین برخوردار نباشد سیستم متابولیسم بدن از پروتئین‌ های عضلانی به ‌عنوان سوخت استفاده خواهد کرد و این موضوع موجب تحلیل یافتن عضلات بدن می شود.

منبع: healthyrecipe.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.