چند توصیه برای کارمندانی که می خواهند لاغر شوند

۸ بازديد

یکی از چالش هایی که همواره پیش روی کارمندان قرار دارد، این است که پشت میز نشینی و عدم تحرک زندگی کارمندی آن ها را با افزایش وزن و چاقی مواجه کرده است. بنابراین داشتن یک رژیم لاغری سالم در محل کار می تواند کمک بزرگی به این افراد کند.

نکات مهم برای عملی کردن یک رژیم کارمندی اصولی

مهم ترین نکات در رابطه با داشتن زندگی سالم و رژیم کارمندی به شرح زیر می باشد:

هر چند دقیقه یک بار جابجا شوید

بسیاری از کارمندان در دام نشستن طولانی مدت و بدون تحرک گرفتار می شوند و در این صورت ممکن است حتی پاهای خود را تکان ندهند. در حالی که برای سوخت و ساز بدن و رعایت رژیم کارمندی لازم است هر چند دقیقه یک بار از جای خود بلند شده و یا حداقل پاهای خود را تکان دهند. شما مثلا می توانید برای آب خوردن از جای خود بلند شده و به محل آبخوری بروید و یا برای ارتباط با همکارتان بجای استفاده از پیام رسان ها به محلی که میزش قرار دارد بروید تا به این بهانه ها تحرک بدنی داشته باشید.

چای سبز بنوشید

اگر قصد کاهش وزن را دارید در طول روز به جای نوشیدن چای سیاه و قهوه از چای سبز استفاده کنید. چای سبز جایگزین سالمی برای این نوشیدنی هاست و خاصیت چربی سوزی دارد. چای سبز علاوه بر دارا بودن کافئین، سرشار از آنتی اکسیدان است.

آدامس بجوید

به طور معمول جویدن آدامس به همه افراد توصیه نمی شود زیرا می تواند موجب بروز نفخ در بدن شود. با این حال اگر شما با آدامس جویدن مشکلی ندارید، حتماً همراه خود آدامس داشته باشید و روزانه از آن استفاده کنید. با این کار هم دهانتان خوشبو خواهد شد، هم استرس و اضطراب کاهش می یابد و هم ترشح کورتیزول بزاقی کم می شود. (کورتیزول بزاقی هورمون استرس است که موجب افزایش سلول‌های چربی می شود و به حفظ چربی ها بخصوص چربی های دور شکم اثر می گذارد.)

یک دوست را برای ورزش کردن انتخاب کنید

اگر محل کار شما مشوقی برای ورزش کردن در اختیار شما قرار نمی دهد نباید این موضوع را مانعی برای ورزش کردن بدانید. احتمال این که حداقل یک نفر در شرکت شما باشد که در پی کاهش وزن باشد، بسیار زیاد است. بنابراین می توانید با او در یک باشگاه نزدیک محل کار خود ثبت نام کنید. همراهی با دیگران موجب افزایش انگیزه در ورزش و پیشگیری از تنبلی می شود. علاوه بر ورزش می توانید از یک رژیم لاغری اصولی نیز پیروی کنید.

منبع: healthyrecipe.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.