درمان ریزش ابرو بعد از کاشت

مطالب پزشكي سلامتي

درمان ریزش ابرو بعد از کاشت

۸ بازديد

کاشت ابرو تنها یکی از مراحل مهم در رسیدن به ابروهای زیبا و پرپشت است. وارد شدن به دوره‌ ریزش ابرو ممکن است باعث نگرانی شود، اگرچه این اتفاق طبیعی است اما با اعمال برخی راهکارها و مراقبت‌ها، می‌ توانید به راحتی از این مرحله عبور کنید و ماندگاری کاشت ابرو را حفظ کنید.

تقویت ابروها با مواد مغذی

بعد از کاشت ابرو، ابروهای خود را با مواد مغذی تقویت کنید. کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی می‌ تواند ابروهای شما را ضعیف کرده و به ریزش آن‌ها منجر شود. تغذیه مناسب و مصرف مواد مغذی به رشد موها کمک می‌ کند و از ریزش ابرو بعد از کاشت جلوگیری می‌ کند.

رنگ نکردن ابروها

پس از کاشت ابرو، بهتر است مدتی از رنگ‌ کردن ابروها خودداری کنید. این اقدام می ‌تواند به ریشه ابروهای شما آسیب برساند، به ‌ویژه اگر موهای کاشته شده هنوز به‌ طور کامل تثبیت نشده باشند. پس از مدتی و پس از اجازه دادن به ابروها برای رشد، می ‌توانید ابروهایتان را با رنگ مخصوص ابرو رنگ کنید.

اصلاح نکردن ابروها

اصلاح مرتب ابروها تا حد زیادی می ‌تواند به فولیکول‌ های مو آسیب برساند. برای پیشگیری از ریزش ابرو پس از کاشت، بهتر است تا چند ماه از این فعالیت خودداری کنید. بهترین زمان برای اصلاح ابروها زمانی است که موها به‌ طور محکم تر ثابت شده‌اند و به راحتی از ریشه در نمی آیند.

تقویت ابروها با روغن‌ های گیاهی

استفاده از روغن‌ های گیاهی مانند روغن آرگان، روغن درخت چای، روغن نارگیل و سایر روغن‌ های طبیعی می ‌تواند به تقویت ابروها و جلوگیری از ریزش آن‌ها کمک کند. این روغن ‌ها همچنین می‌ توانند ضخامت ابروها را افزایش دهند.

مصرف مواد غذایی مغذی

مصرف مواد غذایی مغذی مانند آهن در رژیم غذایی‌ می ‌تواند به رشد ابروهای تازه کاشته ‌شده‌ کمک کند. آهن باعث خون ‌رسانی به ابروها شده و به تقویت آن‌ها کمک می ‌کند. پیش از مصرف قرص آهن، با پزشک خود مشورت کنید.

شستن درست صورت

پس از کاشت ابرو، پزشکان معمولا محلول مخصوصی برای شست ‌و شوی صورت توصیه می‌ کنند. صورت خود را با این محلول و آب گرم بشویید تا به ابروهای کاشته ‌شده‌ آسیب نرسد. هنگام استحمام هم سعی کنید سرتان را طوری نگه دارید که آب به صورت شما به‌ ویژه ابروهایتان برخورد نکند.

منبع: zibaieclub.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.