رژیم دوکان چیست؟

مطالب پزشكي سلامتي

رژیم دوکان چیست؟

۷ بازديد

سازنده رژیم دوکان یعنی پیر دوکان گفته است که با این رژیم می توانید در یک هفته 5 کیلو کم کنید و هیچ وقت هم به وزن قبلی بر نگردید. پیر دوکان این رژیم را در سال 2000 ابداع کرده و تصمیم گرفت اسم خودش را روی رژیم بگذارد. سبوس جو دو سر، پروتئین بدون چربی، روزانه 20 دقیقه پیاده روی و نوشیدن آب قوانین اصلی رژیم غذایی دوکان می باشد.

در رژیم لاغری دوکان می توانید هر اندازه غذایی که دوست دارید بخورید اما به شرطی که آن غذا در لیست موارد مجاز باشد. رژیم دوکان رژیمی سرشار از پروتئین و کربوهیدرات کم است که به چهار مرحله تقسیم بندی شده است که در ادامه درباره این مراحل صحبت خواهیم کرد.

رژیم دوکان چگونه کار می کند؟

این رژیم به دو مرحله کاهش وزن و دو مرحله تثبیت تقسیم می شود. رژیم دوکان ابتدا وزن هدفتان را بر اساس سن، سابقه در کاهش وزن و دیگر شاخص ها محاسبه می کند. اینکه هر مرحله چقد طول می کشد بستگی به مقدار وزنی که می خواهید کم کنید دارد.

چهار مرحله رژیم دوکان

مرحله حمله: 1 تا 10 روز به مقدار نامحدودی پروتئین کم چربی همراه با یک و نیم قاشق غذا خوری سبوس جو دو سر و حداقل شش فنجان آب می خورید.

مرحله کروز: میتوانید هر روز سبزیجات غیر نشاسته ای و نصف قاشق غذاخوری سبوس جو دو سر به رژیم اضافه کنید. همچنین میتواند چندین ماه طول بکشد.

مرحله تثبیت: در این مرحله هر روز سبزیجات به اضافه یک قطعه میوه، دو تکه نان سبوس دار و یک وعده پنیر دارید. در طول این مدت شما می توانید یک یا دو وعده غذاهای نشاسته ای و یک یا دو وعده آزاد بخورید.

مرحله تثبیت نهایی: در این مرحله شما می توانید هر چیزی که دوست دارید بخورید به جز یک روز در هفته که بایستی مثل مرحله حمله کاملا غذاهای پروتئینی بخورید. همچنین در این مرحله روزی سه قاشق غذا خوری سبوس جو دو سر و 20 دقیقه پیاده روی کنید.

رژیم دوکان را دنبال کنیم یا خیر؟

چقدر از قانون و محدودیت خوشتان می آید؟ اگر می خواهید که به شما گفته شود که دقیقا چه کاری کنید رژیم دوکان چنین راهنمایی دارد. با اینکه مراحل محدود کردن غذاها کوتاه است اما این محدودیت را اصلا دست کم نگیرید چون این رژیم واقعا قدرت اراده را به چالش می کشد. اگر می خواهید رژیم راحت تری را انتخاب کنید بهتر است رژیم لاغری یک ماهه را امتحان کنید.

منبع: healthyrecipe.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.