رژیم لاغری کم چربی چگونه است؟

۸ بازديد

رژیم کم چربی یک برنامه غذایی است که مقدار مصرف چربی را علی رغم نوع چربی (چربی های اشباع شده، چربی ترانس، چربی اشباع نشده) به صورت قابل توجهی محدود خواهد کرد. افرادی که قصد دارند از این رژیم غذایی پیروی کنند، احتمالا در پی کاهش وزن، تثبیت وزن و یا نتایج دیگری در سلامت خود هستند.

در رژیم کم چربی چه مواد غذایی می توان مصرف کرد؟

هیچ روش مشخصی برای دنبال کردن یک رژیم لاغری کم چربی وجود ندارد. اکثر رژیم های غذایی تجاری و محبوب بجز رژیم کتوژنیک، رژیم های کم چرب هستند مانند، اما از راه های متنوعی به منظور کم کردن مصرف چربی استفاده می کنند. برای مثال در بعضی رژیم ها از نوشیدنی های جایگزین، وعده های غذایی بدون چربی یا غذاهای نیمه آماده کم چرب استفاده می شود.

بعضی دیگر از این رژیم ها، تهیه وعده های غذایی و آشپزی بدون چربی (کره یا روغن های مخصوص آشپزی) را توصیه می کنند. گرچه برنامه های غذایی کم چربی سالم هستند، اما بعضی از این برنامه ها غذاهایی را که مواد مغذی اصلی داشته و سبب سیری و لذت می شوند را کاهش داده یا حذف می کنند.

مواد غدایی که می توان در رژیم کم چربی استفاده کرد عبارتند از:

  • میوه ها و سبزیجات
  • لبنیات کم چرب یا بدون چربی
  • غلات و حبوبات
  • پروتئین های فاقد چربی
  • شیرینی های کم چرب

کلام پایانی

اگر مقصود شما کاهش وزن است، به خاطر بسپارید که کاهش وزن حتما به معنای سالم تر بودن بدنتان نیست و روش های زیادی برای بهبود سلامتی وجود دارد. یک رژیم لاغری اصولی آن رژیمی است که متناسب با لایف استایل شما باشد.

اطلاعات بیشتر در healthyrecipe.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.