چگونه مي توانيم ارتودنسي رايگان داشته باشيم؟

۱۱ بازديد

ارتودنسي دندان رايگان نوعي ارتودنسي است كه افراد زيادي متقاضي استفاده از آن هستند. اخيراً ارتودنسي توانسته است جايگاه ويژه اي در جامعه امروز پيدا كند. در جلسه اول هزينه ارتودنسي دندان رايگان است. بدين معني كه ويزيت بصورت رايگان انجام شده و نيازي به پرداخت هزينه نيست.  ارتودنسي درماني است كه براي رفع مشكلات دهان و دندان انجام مي شود.

نحوه محاسبه هزينه ارتودنسي دندان

با توجه به اينكه بدون معاينه دقيق فك و دندان نمي توان مبلغ دقيقي را تعيين كرد؛ از اينرو توصيه مي شود براي آگاهي از قيمت ارتودنسي مطب ارتودنتيست مراجعه شود. بعد از بررسي دقيق دهان و دندان بيمار، نوع و روش انجام ارتودنسي تعيين شده و هزينه نيز اعلام مي شود. در اين جلسه نحوه پرداخت هزينه با بيمار مورد مشورت قرار گرفته و هزينه در طول دوره درمان و به صورت اقساط قابل پرداخت خواهد بود. براي اينكه فرد بتواند هزينه را متناسب با بودجه خود تنظيم كند، معمولاً هزينه به صورت ماهانه پرداخت مي شود.

 عوامل موثر بر هزينه ارتودنسي دندان

همانطور كه گفته شد با توجه به عوامل مختلف قيمت و هزينه ارتودنسي در افراد متفاوت است. از جمله اين عوامل مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • سن
  • نوع درمان
  • شدت ناهنجاري
  • تجربه و مهارت متخصص ارتودنسي
  • وسايل و تجهيزات استفاده شده
  • طول دوره درمان
  • با مراجعه به متخصص مجرب مي توان هزينه ارتودنسي را تا حد زيادي كاهش داد و از تلف شدن زمان و هدررفت هزينه جلوگيري نمود.

 هزينه ارتودنسي همراه با جراحي فك

برخي از ناهنجاري هاي به قدري است كه به تنهايي و با استفاده از ارتودنسي قابل درمان نيست. در اين بيماران لازم است علاوه بر ارتودنسي جراحي نيز انجام شود كه قطعاً هزينه ارتودنسي به دليل شدت ناهنجاري بالاتر خواهد رفت. همچنين طول دوره درمان نيز متفاوت است. هر چقدر مدت زمان درمان بيشتر باشد بالطبع هزينه بيشتري به بيمار تحميل خواهد شد.

استفاده از براكت هاي كامپوزيتي يا سراميكي نيز هزينه بيشتري را به بيمار تحميل كرده و در مقايسه با ارتودنسي معمولي هزينه بالاتري دارد. هزينه درمان ارتودنسي كه در جلسه اول رايگان است بر طبق نوع دستگاه ارتودنسي و ميزان و شدت ناهنجاري به بيمار اعلام شده و بر سر نحوه پرداخت آن توافق صورت مي گيرد. بخشي از هزينه در ابتداي شروع درمان و بخشي ديگر در طول دوره درمان به صورت اقساطي پرداخت مي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد