آيا ارتودنسي در حين بارداري امكان پذير است؟

۱۱ بازديد

در حال حاضر استفاده از درمان ارتودنسي در طول دوره بارداري خطرناك نيست. ولي لازم است در هنگام استفاده از اين بريس‌ها موارد بهداشتي رعايت شود و درباره نحوه مراقبت از دندان ها با پزشك متخصص ارتودنسي صحبت كنيد. استفاده از بريس‌هاي ارتودنسي در تمام طول مدت بارداري خانم ها يك درمان بي خطر و ايمن است.

در صورتي كه خانم‌هاي باردار قبل از شروع دوره بارداري عكس‌هاي راديولوژي خود را تهيه كرده باشند و با پزشك متخصص خود نيز مشورت كرده باشند هيچ خطري آن ها را تهديد نمي كند. ولي اگر خانم هاي باردار قبل از شروع بارداري عكس‌هاي راديولوژي لازم را از دهان و دندان‌هاي خود تهيه نكرده باشد، احتمالا بايد استفاده از روش‌هاي درمان ارتودنسي به آينده يعني پس از به دنيا آمدن نوزاد موكول شود. در حقيقت براي اين درمان لازم است از وضعيت دهان و دندان‌هاي بيمار عكس راديولوژي گرفته شود تا به اين ترتيب بتوان وضعيت قرارگيري دندان هاي بيمار بر روي يكديگر و ساير مشكلات موجود در اين رابطه را به طور دقيق تشخيص داد.

رژيم غذايي ارتودنسي در بارداري

نشان داده شده است كه يك رژيم غذايي حاوي پروتئين بالا توليد شير مادر را افزايش مي دهد و حتي اين رژيم براي مادران باردار توصيه شده است. از منابع بسيار مهم جذب پروتئين ميتوان به انواع گوشت ها اشاره كرد؛ اما جويدن برخي از گوشت ها دشوار است و در طول درمان ارتودنسي در دوران بارداري توصيه نمي شود. مخصوصا استفاده از گوشت گاو يا استيك نپخته ميتواند براي شما خطرناك است.

در عوض راه هاي عالي ديگري براي تامين پروتئين مورد نياز خود مثل تخم مرغ، سينه پخته شده مرغ، پنير، ماست و لبنيات كه با درمان ارتودنسي تداخلي ندارند استفاده كنيد. ماهي همچنين مي تواند يك منبع پروتئيني عالي است، اما در حالي كه باردار هستيد بايد از مصرف هرگونه جيوه اي در ماهي هايي مثل ماهي مركب و ماهي خال مخالي جلوگيري كنيد.

اطلاعات بيشتر در مجله دندانپزشكي ايمپلنت

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد