در مورد دندانپزشکی ترمیمی چه می دانید؟

۸ بازديد

دندانپزشکی ترمیمی یا همان Restorative dentistry، اصطلاحی است که متخصصان دندانپزشکی برای توضیح نحوه جایگزینی دندان های از دست رفته یا ترمیم دندانهای آسیب دیده استفاده می کنند. پر کردن، تاج یا روکش دندان، بریج و ایمپلنت گزینه های رایج در مبحث ترمیم دندان هستند. هدف از این کار، دستیابی به لبخند طبیعی است و همچنین جلوگیری از مشکلات سلامت دهان و دندان. در متن حاضر سعی می کنیم مبحث دندانپزشکی ترمیمی را بیشتر توضیح دهیم تا زمان استفاده از روش های مختلف آن، دید بهتری داشته باشید.

رایج ترین روش های دندانپزشکی ترمیمی

دندانپزشکی ترمیمی را می توان با روش های مختلفی انجام داد.

پر کردن دندان

چه مواد مورد استفاده در زمان پر کردن دندان، آمالگام (فلز) باشد و چه کامپوزیت (سفید)، این روش، رایج ترین متد در دندانپزشکی ترمیمی است. این مورد برای ترمیم و تثبیت ساختاری دندانی که به دلیل پوسیدگی خراب شده است، استفاده می شود.

روکش کردن دندان

اگر دندانی دچار پوسیدگی قابل توجهی شده است و از طریق پرکردن غیر قابل ترمیم است، ممکن است زمان استفاده از روکش های دندانی رسیده باشد. این فرایند در دندانپزشکی ترمیمی شامل ساختن یک «تاج» است که کل دندان را تا خط لثه می پوشاند و از آسیب بیشتر محافظت کند.

تاج کلاهکی یا همان روکش دندان، به شکل خود دندان ساخته می شود و دندانپزشک شما آن را روی دندان آسیب دیده، پوسیده یا ترک خورده قرار می دهد. با این کار اندازه، شکل، زیبایی و استحکام مناسب دندان ما بازیابی می شود. روکش ها مانند پرکننده ها دارای مواد مختلفی هستند که محبوب ترین آنها به رنگ دندان برای داشتن ظاهری طبیعی است.

باندینگ

در مورد دندان های شکسته و آسیب دیده، باندینگ (که Composite Bonding هم خوانده می شود) معمولا عمل ترمیمی است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. باندینگ فرایند بازسازی بخش از دست رفته مینا با تشکیل و چسباندن مواد کامپوزیت به دندان باقی مانده است.

در تعریفی دیگر، باندینگ کامپوزیت برای رفع مشکلات زیبایی شناختی مفید است تا ظاهر لبخند شما را بهبود بخشد. این فرایند شامل پیوند شیمیایی یک ماده کامپوزیت به دندان موجود شما است. برخلاف روکش ها و بریج ها، در صورت وجود، مقدار بسیار کمی از دندان اصلی، برداشته می شود.

ایمپلنت ها

در دندانپزشکی ترمیمی، هنگامی که آسیب قابل توجه باشد، ایمپلنت دندان ممکن است یک تصمیم قابل قبول به نظر برسد. این فرایند جایگزینی ساختارهای دندان موجود با دندان مصنوعی کاشته شده است. این دندان ها توسط یک پایه فلزی به بدنه دندان مصنوعی متصل می شوند که اساسا از طریق یک «ریشه فلزی» شبیه به پیچ، ​​به استخوان فک شما متصل می شود.

منبع: smilebright.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.