همه چیز درباره رژیم پروتئین

مطالب پزشكي سلامتي

همه چیز درباره رژیم پروتئین

۹ بازديد

پروتئین یک ماده مغذی مهم، مفید و ضروری برای سلامت بدن است. این ماده در بدن ما مسئولیت عملکرد چندین اعضای حیاتی را دارد مثل تنظیم هورمون ها، آنزیم ها و حفظ و بهبود سلول ها. به همین دلیل چندین سال است که نوعی رژیم لاغری به نام رژیم پروتئین به روی کار آمده است با مصرف بیشتر پروتئین و مصرف کمتر کربوهیدرات و چربی، به کاهش وزن، بهبود انرژی و افزایش عملکرد سوخت و ساز بدن کمک می کند. به همین دلیل توسط بسیاری از مربیان تجویز و توصیه می شود.

غذاهای مجاز در رژیم پروتئین

غذاهایی که پروتئین زیادی دارد بهترین انتخاب برای این رژیم هستند. اگر از درصد پروتئین غذا بی خبر بودین، به برچسب روی بسته بندی نگاه بندازید و تا بتوایند از درصد پروتئین آن با خبر شوید. هر اندازه که در غذا چربی و کربوهیدرات کمتر و فیبر و پروتئین بیشتر باشد برای استفاده در رژیم لاغری بهتر است.

غذاهایی که بیشتر از 30 درصد پروتئین دارد به کاهش وزن بسیار کمک می کند. اما اگر در غیر این صورت یعنی پروتئین غذا کمتر از 30 درصد و یا در محدوده وسط بود می تواند به شما در حفظ وزن و توده عضلانی کمک کند. البته توجه داشته باشید که غذاهایی که درصد پروتئین بسیار کمی داشته باشند باعث افزایش وزن شما می شود.

غذاهای پروتئین دار شامل این موارد است:

  • گوشت و مرغ: گوشت گاو، مرغ، بوقلمون، بره
  • غذاهای دریایی: قزل آلا، تن ماهی، خرچنگ، میگو
  • تخم مرغ: تخم مرغ کامل و یا سفیده تخم مرغ
  • لبنیات: ماست یونانی، پنیر
  • حبوبات: نخود، عدس، سویا و لوبیا
  • سبزیجات غیر نشاسته ای: بروکلی، قارچ، اسفناج، گل کلم

جمع بندی

بسیاری از کارشناسان تغذیه توصیه کرده اند که برای کاهش وزن خوب از یک رژیم کم کالری و پر پروتئین پیروی کنید. یک رژیم غذایی خوب بر مصرف پروتئین بدون چربی، میوه ها، سبزیجات و غلات کامل تمرکز دارد که به طور کلی یک راه معقول و متعادل برای یک کاهش وزن اصولی است.

منبع: healthyrecipe.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.