بهترين سن براي عمل بيني چه سني است؟

۱۶ بازديد

به‌ طور كلي سن مناسب براي عمل بيني بين 20 الي 30 سال است، چرا كه در اين بازه سني اجزا صورت فرد كامل رشد كرده و او از نظر فكري و جسمي نيز به بلوغ كامل رسيده است.  بسياري از افراد ممكن است مدل بيني خود را بر اساس احساسات يا مدل مد شده انجام دهند. اينكار در طولاني مدت باعث پشيماني خيلي از افراد شده به طوري كه اقدام به جراحي مجدد بيني كرده اند. زماني كه افراد در سنين بالاي 20 باشند احتمال اتخاذ چنين تصميماتي پايين مي‌آيد و مدل مناسبي را انتخاب مي‌كنند.

حداقل سن عمل بيني چقدر مي‌تواند باشد؟

 ابتدا بهتر است به پزشك مراجعه كنيد تا شرايط جسماني شما را چك كند. به‌ طور كلي پس از اتمام بلوغ مي‌توانيم جراحي بيني را با خيال راحت انجام دهيد. بستگي به ژنتيك افراد، سن رسيدن به بلوغ نيز متفاوت است اما به‌صورت ميانگين مي‌توان گفت كمترين سن براي انجام عمل بيني در دختران 16 سالگي و در پسرها 18 سالگي مي‌باشد.

پزشك زيبايي با بررسي كامل و دقيق اجزاء صورت در اين مورد به شما اطلاعاتي خواهد داد. در صورتي‌ كه پزشك صلاح نداند بهتر است به توصيه وي گوش دهيد و تا زمان مناسب دست نگه داريد.

حداكثر سن جراحي بيني چقدر مي‌تواند باشد؟

به‌ طور كلي اغلب افراد در سنين پايين تصميم به انجام جراحي زيبايي بيني مي‌گيرند اما بنا به هر دليل چنانچه در سن بالا تمايل به انجام جراحي زيبايي داريد بايد نكاتي را بدانيد. به طور معمول بيشترين سن براي انجام جراحي زيبايي بيني 60 سالگي است. در اين سن معمولاً افراد با بيماري‌هايي مانند فشار خون يا ديابت دست پنجه نرم مي‌كنند و ممكن است تحت تأثير ريسك جراحي يا بيهوشي، دچار عوارض جبران‌ ناپذير باشند. از طرفي عملاً بعد از سن 60 سالگي پوست ديگر خاصيت كشساني نخواهد داشت و در نتيجه جراحي بيني امكان ندارد فرم بيني مناسب باشد و يا فرم نوك بيني سر بالا باشد. در نتيجه حتي در صورت سلامت كامل مراجعه‌كننده باز هم ممكن است نتيجه دلخواه حاصل نشود و زيبايي قابل‌ توجهي را به ارمغان نياورد.

هر چه سن بالاتر مي‌رود پوست بيشتر دچار افتادگي و كاهش قدرت كشش شده و بيني نيز دچار افتادگي مي‌شود. هر چند خاصيت پوست افراد متفاوت است و با ژنتيك خانوادگي نيز مرتبط است اما بهتر است درصورتي‌كه پزشك زيبايي صلاح نداست، اقدام به جراحي نكنيد و از ساير روش‌ها بهره ببريد.

منبع: www.bimarestaan.ir

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.